12 Ocak 2008

HIRSIZLARI SUÇ ÜSTÜNDE YAKALADIM !!!

Bugün arılarımın yanına gittiğimde daha önce seyrek gördüğüm bambus arılarının kovanların civarında fazlalığı dikkatimi çekti. Yarım saat içerisinde yaklaşık 40 tane gördüm.

İşte hırsız içeri giriyor.
( İçeriye girenler bizimkilerin balını götürüyor tabi. )

Biraz seyrettiğimde, bambus arılarının bazı kovan girişlerinden içeriye girdiklerini, biraz içeride kaldıktan sonra çıkıp gittiklerini, bazı kovanlara girme teşebbüslerini ise bal arıları tarafından engellendiğini gördüm.

Bambus arılarının geliş gidişi fazla olunca kovan girişlerinin yüksekliklerini biraz alçalttım. (İçeride ölen arıları dışarı atmaları zorlaşacak ama başka çarem kalmadı)

Önümüzdeki sonbaharda kapı girişlerine başka bir formül düşünüyorum, onu deneyeceğim.


Bu kovanda kapı giriş yüksekliğini alçaltırken arılar pek memnun kalmadılar, çünkü; hemen dışarıya çıktılar.

Hiç yorum yok: