04 Mart 2008

İLAÇLAMA

Hafta sonunun iyi olmasından faydalanıp arıları kontrol ettim. Bazı çerçeveleri çıkartıp baktığımda avuç içi büyüklüğünde açık ve kapalı gözlü yavrular mevcuttu.


Kovanlarda yavrunun az olduğu dönemde varroa için ilaçlama yapmanın önemi malum.

Bende havalar güzel yavruda azken ilaçlama yaptım.


İlkbahar için varroaya karşı formik asit yapmayı düşünmüştüm. Daha sonra kovanlarımın çok olmayışı, uygulamasınında kolay olmasından dolayı Bayvarol'u tercih ettim.


Bayvarol' 25 ytl.ye aldım kutunun içinde 5 poşet ve her poşette 4 şerit var, toplam 20 şerit.
Kullanma kılavuzunda 7 , 8 çerçeveli arısı olan kovana 2 şerit asılmalı diyor.



Şeritlerin üstteki kulaklarını iki tarafa katladıktan sonra arıların temas edebileceği şekilde iki çerçeve arasına yerleştiyoruz.
Şeritleri 4 ile 6 hafta arasında kovanda tutmak gerekiyor. Şimdiden merak ettiğim birşey var, arılar bu şeritlerin etrafını balmumuyla örerlermi ?

İlaç kutusunda kovanda varroa olup oldadığını kontrol etmek için, şeritler kovana koyulduktan 1 gün sonra kovan dip tahtasında varroa ölüsü olup olmadığinı kontrol edin diyor.
Ben sonbaharda iki defa Perizin yapmıştım o zaman varroa ölülerini polen çekmecelerine atmışlardı. Bu şeritleri koyduktan 2 gün sonra polen çekmecelerine baktığımda 3 , 5 tane ölü varroa gördüm. Sonbaharda yaptığım Perizin varroaları iyi temizledi galiba.
Kışa 4 ve 5 çerçeveyle giren arılarımda çok fazla azalma olmadı.

Hiç yorum yok: