08 Nisan 2008

KOVANLARDAKİ NEM

Hafta sonu kontrollerinde kovanlarda nemlenme olduğunu fark ettim.

Kışın kek verirken baktığımda hiç rutubet yoktu. Arılar faaliyete başladığından, kovan içindeki ısı artıyor. Dışarısı serin içerisi de sıcak olunca kovan içlerinde arıların bulunmadığı bölgede nem oluşuyor. Bu duruma sebeb olan etkenlerden biride ormanlık alanda olmamızdır.

Örtü tahtası yerine (denemek maksadıyla) bazı kovanlarda çuval, bazılarında halı kullanıyorum, her ikisinde de durum aynı. Birde örtü tahtası kullanayım dedim, üç kovanıma örtü tahtası yaptım, durumu bende merak ediyorum.





Kovanlarda arıların bulunmadığı bölümde tabanda ve yan duvarlarda su damlacıkları görünüyor.


Kovan üstündeki çuvalın durumu üstte. Arıların olmadığı taraf nemden kararmış.


Bazı kovanlarda halı kullanıyorum, halı kullandığım kovanlarada aynı.






Denemek maksadıyla bazı kovanlara iki parçalı olarak örtü tahtası yaptım.


Nem dışında kovanlardaki arı faaliyeti iyi durumda, bazılarında ana arı yumurtlayacak yer bulamamış, elimde olan kabartılmış peteklerden verdim.




Her taraf yavru dolunca kendilerine yeni petek kabartmışlar, ama çerçevelerin üstlerine, anada hemen yumurtlamış.

1 yorum:

yalovalı arıcı dedi ki...

kenan kardeş güneyköy bizim burdan çok yüksek olduğu halde bu nemlerin sebebi nedir ki kovanlar polenlikli olduğu halde bide kapalı arılığın var . bu polen tuzaklarındaki kışlık parça tahtayı alıp alttan havalandırma yapmak lazım.Bazen rastlıyorum kimi arıcılar tabanları kışın bile kapatmıyorlarmış her daim havalandırma yeri açık olarak kışa giriyolarmış.

(not bu bloğundaki goggle reader i bloğa nasıl yerleştirecez pc kullanımını daha sökemedim beceremedim bi tarif edermisin ayrıca msn de konuşalım adresim butquci@hotmail.com butguci lazcada bal arısı demek :)):


komşu köyden selamlar görüşmek üzere çalışmalarında başarılar