06 Mayıs 2008

ANA ARI ÜRETİMİNE BAŞLADIM

Geçtiğimiz cuma günü ana arı üretimine başladım. 10 çerçeveli bir kovanımı eski yerinin yan tarafına aldım, kovanın eski yerine içerisinde 5 tane kabartılmış ballı petek olan yeni kovan koydum, ana arıyı iki çıta arıyla başka kovana aldım. Kovanın arılarını yeni kovana sirkeledim, eski çerçeveleri diğer kovanlara dağıttım.
Cumartesi günü bir çıtaya, arılarım içerisinde en iyisi olduğunu düşündüğüm kovandan 30 larva trasferi yaptım. İlk defa denediğim larva trasferi ve ana arı üretimindeki sonucu merakla bekliyorum.


Ana arı üreteceğim kovan.


Larva transferi yapılacak gözlerin parlatılması (dezenfekte edilmesi) için transferden 3 saat önce çıtayı kovana koydum, çıkarttığımda görüntü böyleydi.



Larva trasferi yapıldıktan bir gün sonraki görüntüler yukarıda ve aşağıdaki gibiydi. Çıtanın görünümü, larva trasferi yapılmadan öncesi ve sonrası arasında pek fark yok .
Kovan içine bir tane dolu şurupluk ve yukarıda görünen daha önceden kovanlardan aldığım polenle, bal karışımından yaptığım keki verdim.

1 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Gişan başarı haberlerinizi bekliyoruz,inşallah tam işabet olacaktır,kolay gelsin.