02 Haziran 2008

NEKTAR GELMEYE BAŞLADI

Hafta sonu kovanların yanına gittiğimde kovanlardan güzel bal kokusu geliyordu.
Kovanları açtığımda çerçevelerdeki bal kemerinin genişlediğini gördüm. Henüz sırlama işlemi gerçekleşmemiş, ilerki günlerde inşaaallah o da olacak,umutluyum.



Fotoğraflar büyütülürse bal daha iyi görülebiliyor.


Bu çerçeveyi 20 arısı olan kovandan aldım, kovanda temel petekli çerçeveler olmayınca çerçeve altlarına petek örüyorlar. İçinde temel petek olan ikinci ballığı koydum.

Çerçevelerin kaç yıllık olduğunu takip edebilmek için, çerçevelerin üzerlerine kovana veriliş yılını yazıyorum.


Seyrekte olsa bazı temel petekli çerçeveleri bu hale getiriyorlar.




Bu sene hep deneme yapmaktayım, yukarıdaki fotoğrafta temel peteğe pencere açtım.

Pencereye başka kovandan yumurtalı çerçeveden bir parça ilave ettim, anasız kovana verdim.

Geçen sene arılarım haziran sonunda her kovana 8 çerçeve polen depo etmişti. Hafta sonu kovan kotrollerinde polen fazlalığı dikkatimi çekti, polen toplamaya başladım.


Polen çekmecelerine kağıt havlu koydum. Çok hijyen oldu.

10 kovandan aldığım 1 günlük polen.

1 günde bir kavanozdan biraz fazla polen aldım.

Hiç yorum yok: