22 Ekim 2008

VARROA İLAÇLAMASI - 3


Hafta sonu ikinci varroa ilaçlamasının sonuçlarını kontrol ettim ve piyasaya yeni çıkan jel formik asidi (forbeevar) Perizin ve sıvı formik asitten sonraki etkisini görmek maksadı ile iki kovana uyguladım.

Hava sıcaklığı 16 derece.


Aşağıdaki fotoğraflarda, geçen hafta yaptığım 2.Perizin ve sıvı Formik asitten sonra bir haftada ölüp de polen çekmecesine atılan varroalar var.


Perizin yaptığım 13 nolu kovanın polen çekmecesi.
(13 nolu kovanda 2. ilaçlamada ölüp polen çekmecesine atılan varroa 440 adet)

Perizin yaptığım 16 nolu kovanın polen çekmecesi.
(16 nolu kovanda 2. ilaçlamada ölüp polen çekmecesine atılan varroa 270 adet)

Sıvı Formik asit yaptığım 4 nolu kovanın polen çekmecesi.
(4 nolu kovanda 2. ilaçlamada ölüp polen çekmecesine atılan varroa 220 adet)


Forbeevar'ı nohut tanesi kadar her çıta üzerine uyguladım.
Forbeevar'ın Perizin ve sıvı Formik asitten sonraki etkisini haftaya yazacağım.

2 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

slm
bu arılar bu hale nasıl geldi
sanki varoa deposu gibi
neden bu kadar varoa çoğaldı acaba
allah kurtarsın bu varodan arıcıları
kolay gelsin

Kenan GİŞAN dedi ki...

sn.Taşkın
Hangi arıcı biliyorki kovanlarında kaç tane varroa var.
İlk baharda kovanlara Bayvarol koymuştum, memnundum. Yaz boyunca arılarıma hemen hemen her hafta bakmama rağmen arıların üzerinde varroa veya kanatsız arı görmemiştim (görme bozukluğumda yok).
Kovanlarımdaki varroa miktarı çok mudur, aşırı çokmudur veya normalmidir bilemiyorum.