07 Ekim 2008

VARROA İLAÇLAMASI - 1

Bayramın üçüncü günü hava güzel olduğundan ve ilk defa gönüllü çırak da bulduğumdan, varroa ilaçlamasının ilkini yaptık.
Geçen sonbaharda arılarıma Perizin , ilkbaharda Bayvarol kullanmıştım.

Bu sonbaharda tekrar elimde bulunan Perizin'i ve denemek için ilk defa iki kovanda sıvı formik asit kullandım.
Hava sıcaklığı 20 derece.


Perizin prospektüsünde, 1 ml. Perizin, 50 ml. suyla karıştırıldıktan sonra çıta aralarındaki arıların üzerine gelecek şekilde şırıngayla damlatılır diyor. (5 çerçeveye kadar arıya 25 ml. 6 ve 10 çerçeve arıya 50 ml.)
Ben şırıngayla değilde, kovanlarımın az olması ve daha etkili olacağını düşündüğüm için çerçeveleri çıkarıp spreyle arıların üzerine püskürtüyorum.
Spreyle pürkürtmede yeterli dozu tutturmak çok önemli.

Perizin uygulaması.

Ben ilaçlama yaparken fotoğrafları çırak çekti.
Çırağım Okan ODTÜ'de okuyor, arıların yaşamlarını merak etmişti bayramda geldi bana yardın etti. Arıcılık hastalığı bulaşır mı acaba?

İlaçlamadan sonra, ölü varroa sayısını tespit etmek için, çırak polen çekmecelerini temizledi.


İki kovana poşet içindeki kağıt havluya 30 ml. %65lik formik asit enjekte edildi.



İlaçlamadan sonraki gün polen çekmecelerini kontrol ettim. Arıların üzerinde varroa görmeme rağmen, kovanlarda varroa varmış.
Perizin yapılan 9 çerçeve arısı olan 13 nolu kovanın polen çekmecesi.

Perizin yapılan 8 çerçeve arısı olan 16 nolu kovanın polen çekmecesi.

Formik asit yapılan 6 çerçeve arısı olan 4 nolu kovanın polen çekmecesi.
Hafta sonu tekrar ilaçlama yapacağım.

Hiç yorum yok: