09 Haziran 2009

KISMETİME BU DÜŞTÜ

Üç senedir belki oğul girer diye ilkbahar dönemlerinde arılık dışına bir iki boş kovan koyuyorum.
Üç senedir oğul girmedi.

İçinde eski kararmış petekler ve bir tane kılavuz petek var.
Kovanın yanındaki bahçeye domates, biber ekiyorum.
Bir aydır kovana dışardan bakıyorum giren çıkan arı olmayınca açıp makmamıştım.
Domatesleri sularken kovana eşek arısının girdiğini gördüm.

Kovan kapağını açınca olay anlaşıldı.
Nısmete bak neye niyet neye kısmet.
Benim kovana kiracı gelmiş ama ben kiracıdan memnun kalmadım.



Sadece eşek arısının anası olduğunu zannettiğim bu arı vardı.
Daha önce duymuştum eşek arısının anası, kışı tek başına geçiriyor, ilkbaharda yuvasını yapıyor, sonrada yavrularını yetiştiriyormuş.
Yuvayı yanlış yere yapınca ömür kısa oluyor tabii.

2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Gişan şans kısmet diyelim,beraber arıcılık yaptığımız Nevzat Yavuzun boş kovanlarına 7 tane oğul gelmiş,inşallah bu gibi durumlar hepimizin başına gelir,kolay gelsin,iyi çalışmalar.

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

kestane balı ureticisi olduğunzudan
bloğunuzu ilgiyel izliyorum
kısmet bazen böyle süprizler olabiliyor
sizede sanırım boyle oldu
bidahaki sefere umarız oğul yakalarsınız
kesatane bayramınız kutlu olsun
başarılar