20 Nisan 2010

YENİ ARILARIM

Geçen sene arılarımın sayısı az olduğundan temmuz'un 15'inde balı alıp ondan sonra ana arı üretip arıları çoğaltma yoluna gittiğimden başarılı olamadım.

Temmuz, Ağustos aylarında arıları beslesemde ana yumurtayı azalttığından, arı nüfusu ilk bahardaki kadar çoğalmıyor.

Geçen seneden çıkarttığım ders ; arı çoğaltma işini arıların en çok yavru yetiştirdiği zaman yapılması gerektiği.


Arıların bir kısmını ana üretip arı çoğaltmada kullanmak için bize komşu Kurtköy'den arı aldım.


Cuma günü öğlenden sonra arıları benim kovanlarıma aktardık. Akşam üzeri de kovanları taşıdık.



Kurtköy'den İlker'in arılığı.








Pazar günü bir miktar polen aldım.


Yeni yaptığım kovanlara yıkanıp temiz olacağını duşündüğüm plastik polen çekmecesi kullandım.
Polen çekmecelerinde nemlenme oldu.
Çekmecelerin yanlarından ufak delikler açmayı düşünüyorum.


Suluğa itibar artarak devam ediyor.



3 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

SAYIN GİŞAN
soylediğiniz doğrudur
sabit arıcılar için
eğer arı üretilecekse bal alınamıyor
baldan sonra arı bolunse bu seferde arı kendini toplayamıyor
ana üretimide kestaneden sonra üretilen ana arılar kaliteli olmuyor
arıcıyı yarı yolda bırakıyor
başarılar

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Kenan Bey.

Yeni arılarınız hayırlı olsun.

SLM ve Muhabbetle...

yalovalı arıcı dedi ki...

kenan usta aldığın arılar hayırlı olsun tenekelerce balllar taşısınlar sana

kolay gelsin....