04 Mayıs 2010

ANA MEMESİ DAĞITIMI

Kuluçkalıktan kapalı gözlü iki çerçeve arısıyla beraber alıyorum ballığa koyuyorum, yanına kabartılmış petek ve bunların iki yanına kılavuz petek koyuyorum sonra bölme tahtası.
Kuluçkalıktan aldığım çerçevelerin yerine; yavrulu çerçeveleri yan yana getirip, iki yanına 2. ve 9. çerçeve olarak bir kabartılmış bir de kılavuz petek koyuyorum.
Boş kalan bölmeyi bezle kapatıyorum.



Ana çiftleştirme kovanlarına arı aktardım.
Yavrulu iki çerçeveyi naylonun üzerine sirkeliyorum yarısı eski kovanlarına dönüyor kalanlar bir kutuya yetiyor .
Kutuların kapılarını kapatıp karanlık yere kaldırmıyorum, yanlız kutuda yavru olmalı.




Ana memelerini iki çerçeve peteklerine dikkatlice sıkıştırıyorum.




2 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

SAYIN GİŞAN
ana gözlerinin dağıtımı hayırlı olsun
kat atarken kata çekilen çıtaları ben en ortaya koyuyorum bazı arıcılar kovanın sağına ve soluna koymakta
demek arıcılar arası tarz farkı var
birde bu 2 ve 9 nolu ham petek espirisi nedir bunu biraz açarmısınız neden 2 ve 9 olmalı
başarılar

Kenan GİŞAN dedi ki...

Sayın taşkın
Yavru alanını bölmemek için 2 ve 9 nolu çerçeve olarak ham petek veriliyor.