02 Ocak 2011

OKSALİK ASİT BUHARIYLA ARI İLAÇLAMA

Senenin ilk günü arılarıma deneme mahiyetinde bazı kovanlara oksalik asit buharıyla ilaçalama yaptım.
Hava güneşli, sıcaklık 5 derece, arı uçuşu yok.



Benim arılar uçmuyor, ama alaca(bambus) arılar uçuşta.
Geçen seneye göre alaca arılarda çoğalma var.


Gerekli tedbirleri aldım.



Oksalik Asit Buharı
Yükleyen kenangisan

Takip ettiğim tüm yayınlarda, oksalik asit buharıyla ilaçlanacak tek katlı kovanlar için ölçek 2 gr.

Bazı arkadaşlar arım 10 çerçeve diyerek 5 gr oksalik asit kullanıyor.

Oksalik asit buharında, çerçeve sayısı mı önemli? kovanın hacmi mi?

Yukardaki videoda, içinde beş çerçeve ve bölme tahtası olan arısız kovan 2gr. oksalik asit buharıyla ilaçlandığında buhar kovanın tamamını kaplıyor.


Yukardaki de arılı kovanlarımdan.

3 yorum:

yunus dedi ki...

kenan bey önceliklen hayırlı seneler diliyorum videolarınızı izledim abi bu asit buharlaşmada kovanın üst kapağını açıyosunuz peki varovalara faydası oluyormu bu vaziyette dikkatımı çektide selam ve saygılarımı sunarım ha bende bu ara da yarı yalovalıyım fatıh caddesinde eskide kantaroğlu giyim diye mağazam vardı belki tanırsınız arılarım da safrandaydi istanbula taşınında asim kadi oğlunun himayesi altına girdim

Kenan GİŞAN dedi ki...

Yunus bey

İlk iki ilaçlama deneme yapmak içindi, kovanda arı yok.

Arı olsaydı zaten öyle ilaçla beni diye durmazlardı. :)

muratakın dedi ki...

Kenan Bey:

Kolay gelsin senin uygulama aparatın daha değişik.

Kolay gelsin sonuç iyi inşallah.