18 Nisan 2011

Ana Arı Kutularını Arılandırma

Cumartesi günü Ana arı çiftleştirme kutularını arılandırdım.


Toplam 30 kutu yapmıştım bunların 21 tanesini arılandırdım.


Geri kalanını haftaya arılandırıp, tüplere çıkacak ana arıları vermeyi düşünüyorum.


Hazırladığım kutuları pazar günü Orhangazi-Gürle'ye Mehmet beyin arılığına götürüp, yavrulu çerçeve ve ana memesi vererek yerlerine yerleştirdim.
Stoklama kovanına geçen hafta 5 çerçevelik arı sirkelemiştim, pazar günü 18 çerçeve yavru aldım.


Sıra Mehmet beyin kutularına geldi.

Mehmet bey, hazırda saten olduğundan kutu üstlerine kesmiş, nemi çekmeyecek ama!


Önce çerçevedeki arılar kovaya uçanlar geri dönüyor, üstlerine biraz spreyle su püskürtükten sonra genç olanları kutulara alıyoruz.

Arıyı bol bulunca doldurduk.
Resim Mehmet beyin blogundan.
Benim kutuları arılandırma işini yalnız yaptığımdan fotoğraf çekememiştim.

Kutulaın hepsine besin takviyesi yaparak yerlerine yerleştirdik. Sonuçta iki haftadır biraz fazla yorulduk ama değecek inşaallah. Bu hafta kutu işleri olamayınca boş durmak can sıkar. Yurt dışında olup da bizde görmediğimiz bir aleti, arkadaşın teşvikiyle yapmaya başladım.

3 yorum:

HB dedi ki...

Allahım doğru mu görüyorum?

"Њ" artık yanacak... :-)

mgencunal dedi ki...

Bursa ekibini tuta Bilen'e aşkolsun.
Başka yapılacak nekaldı? iş bulun, boş durmayı sevmeyiz.

Κώστας Ελευθεριου dedi ki...

Very nice work, good luck my friend.