14 Haziran 2012

Arı Sütü Üretimi İncelemeleri


Türkiye'nin arı sütü üretim merkezi durumunda olan Bursa'da Sabahattin Yılmaz abinin arılığındaydık. 


Son zamanlarda yerli arı sütünün kıymeti, yurt dışından gelen ne olduğu belli olmayan arı sütleri görüldükten sonra daha iyi biliniyor.

Sabahattin abiden aldığımız bilgi sonucu, Bursa'da arı sütü üreten 6-7 kişi olduğunu, Bursa dışında da 5 kadar arı sütü üreten bulunduğunu öğrendik.

Arı sütü üretimini görmek için Bursa'ya yurt dışından televizyoncuların geldiğini daha önceden biliyorduk zaten.

Sabahattin Yılmaz

Üretimde hijyen kuralları sıkı şekilde uygulanıyor. Konteynera 3 defa girdim her defasında galoş giydim.



Arılık çok düzenli.

Çalışılan arılar yerli. Özellikle yerli arıyla çalışıldığını öğrendik. 




Arı sütü hasadına hazır çerçeve.



Kurtçuklar alınıyor.

Arı sütü hasadı.

Hasat edilen Arı Sütü hemen soğuk zincire giriyor.

Arı sütü hasadı yapılan ana arı gözleri tekrar kurtçuk aktarılmak üzere bekliyor.



 Aktarılacak kurtçuklar.


Hasattan sonra kurtçuk aktarımı.




Arı sütü üretimi hakkındaki yazı için bu adrese bakabilirsiniz. http://kenangisan.blogspot.com.tr/2015/08/ari-sutu-uretimi-anasz-sistem-amatorce.html 

4 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

kenan bey ben burada bi konyu sorsam
arı rıkı neydi hangi ırk bu ieş uygunmuş bu konuda bilgi verimisiniz

Kenan GİŞAN dedi ki...

Arıya ihtiyaç olunca köylerden arı alıyormuş. Yerli arı kullanılıyor.

evangelos naxios dedi ki...

Kardeşi, sonra iyi Tebrikler!

AVŞAR ARICILIK ALI ÇANDİR dedi ki...

öncelikle arılık çok güzel ve tertipli kutlıyorum o arkadaşı,benim düşüncemi aktarmak istiyorum burada,arı sütü çok ama çok önemli bir husus,ve arı sütü için bayanlar bu işi daha iyi ve daha sabırlı,daha tertipli yapıyor,arı sütü işletmelerinde özellikle bayanlara kurs ve sertifika verilse,veya veriliyorsa daha yaygınlaştırılsa ve teşvik edilse hem bayanlara iş imkanı çıkar,hemde arı sütünde daha çok ilerleriz,diye düşünüyorum saygılar