13 Şubat 2013

Ana Arı Kışlatma

Ana arıların çiftleştirme kutularında kışlatılmasının karı-zararı...

Temmuz ayında çiftleşip hazır hale gelen ana arıları 7 ay besleyip, kutu terklerini önleyip erken ilkbahara ulaşmaları sağlandı.

Bu süreç epey uğraşmalı olsa da bu tarihlerdeki ana arı kayıplarında olmazsa olmazlarından.

Ana arıların kışlatılmasının bir faydası da, bir sonraki sezonda kullanılacak çiftleştirme kutularının  arılı ve yavrulu olarak hazır halde olması.

Uğraşmaya değer mi?

Şubat ayında ana arı soran olur mu?

Aralık ayından soranlar vardı.


 Çiftleştirme kutularında iki çerçevede kapalı ve açık yavrular var.


 Bal ve polen stoğu iyi vaziyette.


Maksat ihtiyaç görmek.


2 yorum:

Unknown dedi ki...

Tebrik ve teşekkür ederim, bloğunuzu ilgiyle takip ediyorum
Ben de bu sene yeni ruşetler yaptırdım ve 10 tane de çiftleştirme kutusu aldım .İnşaalah benim de elimde hazır analarım olacak

Unknown dedi ki...

Yorumlarınızı çok ihtiyacimiz var.