27 Eylül 2014

Sonbahar İşleri

Bu sıralar sonbahar işleri ile meşgulüm.

Arıcılıkta yeni sezon son bal hasadından sonra başlar. Benim için de ayçiçek balından sonra başladı. 

Bir süredir, arıları sıkıştırma, varroa ile mücadele, ana arıların değiştirilmesi, sonbahar beslemesi, peteklerin muhafazası ve eski peteklerin eritilmesi gibi işlerle meşgulüm. 

Trakya dönüşünden beri arıları kek ile besliyorum. 

Kış için henüz zaman olmasına rağmen bazı arılar kışa hazır hale gelmiş.

Önümüzdeki günlerde çiçek açmasını ve arıların faydalanmasını beklediğimiz sonbahar püreni (süpürgelik) ve kocayemiş (davulga) var. 

Ana arıları da kışa hazırlıyorum. Ana arı kutularında varroa için, ocak ayı başında yaptığım oksalik asit buharından başka bir şey yapmadım. Aralık ayına kadar da bir şey yapmayıp, oksalik asit buharı yapsam yeterli olacak gibi görünüyor.

Kutularda henüz bal kemeri oluşmadı.



Eski petekleri çerçevelerinden ayırdıktan sonra geçen sene yaptığım güneş ile mum eritme aparatında eritiyorum.




Hiç yorum yok: